معرفی یک سایت به اشتراک گذاری حرفه ای به نام : Amplify
پایگاه خبری تحلیلی تکنولوژی و فناوری
انعکاس آخرین اخبار از دستاوردهای تکنولوژی و فناوری روز دنیا

این روزها راه‌های زیادی برای اشتراک مطالب نوشتاری و چندرسانه‌ای وب پیدا می‌شود. شما می‌توانید در مورد موضوع مود علاقه خود، پستی بنویسید. می‌توانید با «دلیشس» لینکی به آن بدهید. می‌توانید با استفاده از سایت‌های لینک‌دهی جمعی، مطلب را به رأی عمومی بگذارید تا اگر جالب باشد، داغ شود. می‌توانید در مورد مطلب توییت کنید و …

اما سازندگان سایت‌های وب ۲٫۰، از پا ننشسته‌اند و هر روز، شیوه جدیدی از اشتراک را به کاربران اینترنت معرفی می‌کنند.

Amplify.com هم یکی از این سایت‌هاست : حتما برایتان پیش آمده که یک جمله یا پاراگراف خاص در یک صفحه نظرتان را جلب کرده، یا در یک صفحه تنها یک عکس خاص به نظرتان مهم بوده است، یا یک ویدئو بیشتر از همه اجزای صفحه برایتان اهمیت داشته است.

در این حالت چگونه مطلب مورد نظر را به اشتراک می‌گذارید؟ بدیهی است که مجبور هستید، مثلا بنویسید به عکس سوم این صفحه توجه کنید، پاراگراف آخر را بخوانید،…

و باز آشکار است که این کار محتاج صرف وقت و تحمل اندکی زحمت است. سایت‌های وب ۲٫۰ برای این خلق می‌شوند که اشتراک‌گذاری را ساده و آسان کنند.

Amplify در واقع به نوعی یک سرویس وبلاگ دهی است ، با این تفاوت که شما علاوه بر داشتن یک سرویس وبلاگ بعلاوه میکروبلاگ میتوانید هر مطلبی را که در اینترنت برای شما جذاب است بصورت یک پست و با اضافه نمودن سربرگ و توضیحات دلخواه به صفحه مربوط به خودتان اضافه نمائید .

البته این تمام ماجرا نیست ...!

شما میتوانید مطالب درج شده در وبلاگتان را همزمان بطور خودکار در سیزده سرویس اجتماعی مانند Facebook و Twitter و Google Buzz به اشتراک بگزارید و جالب تر آنکه یک لینک کوتاه شده توسط Bit.ly هم به مطلب شما اضافه خواهد شد !

جهت استفاده از این سرویس بسیار جالب و حرفه ای ادامه مطلب را دنبال کنید :

- به سایت Amplify بروید .

شما جهت ثبت نام رایگان میبایست یک نام کاربری و رمز عبور برای خود انتخاب کنید . البته روش حرفه ای تر این است که از حساب کاربری Facebook یا Twitter خود استفاده کنید .

- افزونه فایرفاکس این سایت را نصب کنید و مروگر را راه‌اندازی مجدد کنید .

جهت انتشار مطالب منتخب در اینترنت این افزونه الزامیست اما میتوانید بصورت معمولی مانند دیگر وبلاگها ، تحت وب (در همان وب سایت) این کار را انجام دهید .

- با نصب افزونه فوق در مرورگر Firefox خود و راه اندازی مجدد ، آیکون پائینی را در کنار آدرس بار خواهید دید :

- حالا هر وقت به صفحه‌ای رفتید و خواستید قسمت خاصی از آن را انعکاس یا به اشتراک گزاری کنید و کاربران دیگر را به آن قسمت خاص ارجاع دهید ، کافی است روی همین آیکون کلیک کنید . نوار Amplify ظاهر می‌شود ...

در این مرحله شما چهار گزینه دارید :

1. گزینه "Clip this page" : شما میتوانید هر آنچه شامل ویدئو ، عکس ، موزیک و متن را که مایلید به صفحه وبلاگتان منتقل شوند انتخاب و در آخر گزینه Done را انتخاب کنید . (سپس شما قادر خواهید بود یک عنوان و توضیحات مورد نظرتان را به آن اضافه کنید )

2. گزینه "Share this URL" : شما با انتخاب این گزینه میتوانید لینک یا همان آدرس صفحه مورد علاقه تان را به اشتراک بگذارید و ادامه ماجرا مانند شیوه قبل تکرار خواهد شد .

3. گزینه "Write a post" : این گزینه در واقع شما را به یک صفحه آماده درج مطلب هدایت خواهد کرد ، به عبارتی شما قادر هستید همانند کاری که در وبلاگ خود انجام میدادید را اینجا تکرار کنید . هر آنچه میخواهید منتشر کنید !

4. گزینه "Microblog" : قبل از توضیح در این باره شما میبایست نسبت به تفاوت میکروبلاگ و وبلاگ توجیه باشید ، اگر به صفحه فیس بوک خود سری بزنید وقتی میخواهید مطلبی را منتشر کنید یا به اصطلاح Share کنید درواقع دارید یک میکروبلاگ مینویسید ! تفاوت میان میکروبلاگ و وبلاگ در این است که وقتی یک پست وبلاگ مینویسید تمام جزئیات را به همراه اسناد و توضیحات کامل منتشر میکنید اما در میکروبلاگ تنها اشاره و یا یک نظر را با دیگران در میان میگذارید که مسلما میتواند حاوی یک جمله ، یک عکس و یا یک تکه از ویدئو کلیپ مورد علاقه تان باشد ، به عبارت دیگر میکروبلاگ صرفا جهت ترسیع در به اشتراک گذاری یادداشت ها و نکات کوتاه است .

- بعد از این که کارتان تمام شد، روی " ! Click here ro Amplify it‌" کلیک کنید .

به نظرم بد نباشد که از این به بعد به جای لینک خشک و خالی به یک صفحه وب، این شیوه اشتراک را هم گاه بیازماییم. در واقع با این کار یک پردازش جمعی روی مطالب وب انجام می‌شود .

شما علاقه مندان جهت آشنایی و ارزیابی بیشتر میتوانید صفحه ای را که توسط خودم در این سرویس راه اندازی گردیده ملاحضه نمائید ;

> من برای آزمایش یک صفحه دلخواه را انتخاب و آنرا به اشتراک گذاشتم .

> در این صفحه من گزیده ای از صفحه مورد نظر را همراه با لینک مطلب قرار داده ام .

> در اینجا تنها لینک مطلب و عنوانی برای آن قرار داده ام .

> در این پست من کل مطلب را دقیقا مانند یک وبلاگ منتشر کرده ام .

> همچنین چکیده مطلب مورد نظر را بصورت یک میکروبلاگ در صفحه اصلی درج کرده ام .

(لازم به ذکر است هنگامی که شما میکروبلاگ منتشر میکنید دیگر لینکی جهت ارجاع نخواهید داشت و تنها در صفحه اصلی نمایش داده خواهند شد اما دیگر خصوصیتها و امکانات با پست های معمولی تفاوتی نخواهد داشت)

از دیگر محاسن و امکانات این سرویس بسیار جالب را میتوان موارد زیر نام برد :

1- شما این امکان را خواهید داشت که بر روی هر مطلب نظرات خود را منتشر نمائید یا به قولی Comment بگذارید .

2- چنانچه شما هم یک صفحه شخصی در Amplify داشته باشید میتوانید مطلبی را که در صفحه شخصی دیگر مورد علاقه شماست دوباره به اشتراک بگذارید .

3- شما برای درج پست های خود قادر خواهید بود با تنظیم تاریخ دلخواه آنها را در آینده به اشتراک بگذارید .

4- همچنین میتوانید هرآنچه که به نظر شما جذاب بود را برای هرکه دوست دارید ایمیل کنید .

5- مهمترین نکته در استفاده از این سرویس آن است که شما میتوانید تمام مطالب خود را در شانزده شبکه اجتماعی دیگر منجمله Facebook ، Twitter و Google Buzz بطور خودکار منتشر کنید .

6- این سایت قالبهای متعددی رو برای زیبایی بیشتر وبلاگ شما در نظر گرفته و به شما اجازه میده که بصورت اختیاری CSS خودتون رو اونطوری که دوست دارید تغییر بدید .

شما هم میتوانید هم اکنون صفحه شخصی خود را پس از ثبت نام راه اندازی کرده و هرآنچه که در دنیای وب میپسندید برای دیگران به اشتراک بگذارید !

لطفا ما را از نظرات سازنده خود بهره مند سازید ;

موفق و پیروز باشید .


مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس


شارژر خورشیدی موبایل Police

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 258867
تعداد مطالب : 241
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس